Parati - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jor= - WaarBenJij.nu Parati - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jor= - WaarBenJij.nu

Parati

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Jor=

13 November 2003 | Brazilië, Parati

Stoned van de vlucht, die tegen de verwachting in - en tot diepe teleurstelling van Astrid - slechts tot Atlanta gepaard ging met de geneugten van de service van Delta Business Elite, ving ik het laatste uur van de busrit van Sao Paulo naar Parati slechts flarden op van een film waarin de enig overgebleven stewardess (de rest van het personeel was dood) een 747 veilig aan de grond moest zien te krijgen; op de hielen gezeten door een ontsnapte ter dood veroordeelde seriemoordenaar. Ook al dwong ik mijzelf af en toe naar buiten te kijken (ik was per slot van rekening in Brazilie!), toch werd mijn blik steeds in de richting van het bibberende beeldscherm van de luxe bus geduwd, waar de stewardess zelfverzekerd aan de mannen van de FBI die zich hadden verzameld in de toren van de luchtverkeersleiding doorgaf dat ze ´cool´ was: "I´m cool, I am ok. What do I do next?" Dan kreeg ze de opdracht om een handle over te halen. Ik moet af en toe in slaap gesukkeld zijn of de regisseur van de film moet een hekel gehad hebben aan logische chronologie. In ieder geval neem ik aan dat de film een happy end heeft gehad, die ik gemist heb, omdat we voortijdig onze bestemming Parati bereikt hadden: een pitoresk dorpje met een haven voor zeilboten en een rivier met een brug die leidt naar de Praia met plastic witte, gele, rode en stoelen en tafels en dichtgeklapte parasols.
Het is net gestopt met regenen.

• 13 November 2003 - 16:09

Marion:

Mazzelpikken, jullie zijn nu dus echt in het braziliaanse land! Nou geniet ervan en ik zal met smart jullie mailtjes lezen en jullie gebeurtenissen volgen! Dus wacht niet te lang met het volgende bericht ;-)

Garoeten uit Brabant!

• 13 November 2003 - 16:11

Leenx:

keith, dit werkt snel zo

• 13 November 2003 - 16:11

Wal:

ach joh, daar heb je toch vakantie voor?

• 13 November 2003 - 16:12

Edith:

maar we willen weten of het wel goed gaat met jullie?!?!

• 13 November 2003 - 16:39

Joris:

Edith, Het gaat uitstekend met ons! We zijn al bijna in vakantiestemming...

• 13 November 2003 - 16:44

Jos:

parati? is dat het meervoud van piraat?

• 13 November 2003 - 18:37

Opa En Oma:

Wezijn heel teleurgesteld, dat het verhaal over de film zo incompleet was...
    Bedankt voor de snelle reactie op ons bericht van gisteren.

• 13 November 2003 - 21:12

Claudi:

Dit ziet er al zeer veelbelovend uit zeg. Ik ben al benieuwd naar de rest van de reis

• 13 November 2003 - 21:41

Mart En Annelies:

wat leuk om zo snel iets
    te horen en mooie foto*s. Nog geen heimwee? Heel veel plezier, mart en annelies

• 14 November 2003 - 07:47

Michiel A.:

Das nou gaaf, in 2 dagen naar de andere kant van de wereld en wat prachtig, wordt nog jaloerser, moet ik ook maar eens heen!

• 14 November 2003 - 14:04

Marnix:

Klinkt bijna als een prijsvraag naar de titel van een rampenfilm. Was het airport? En wat is de hoofdprijs eigenlijk?

• 15 November 2003 - 07:59

Spap:

over die film.
    was het niet zo dat beide piloten tegen de regels het zelfde menu (kip)hadden gegeten.en een vietnamveteraan (ex helicopterpiloot) samen met bovengenoemde stewardess (is er mischien een veteraan aan boord) het vliegtuig aan de grond zette. En ze leefden nog lang en gelukkig.

• 15 November 2003 - 12:17

Woeter:

hi joris en astrid,
    jullie dus nu in parati. ben ik ook geweest. bij hotel op plein
    geen idee hoe het heette maar werd gerund door magere oudere vrouw met zwitserse kostschool achtergrond en bij ontbijt werden we vergezeld door kolibries. vel plezier met de samba en de bossa aldaar en ben benieuwd of jullie nog naar het noorden gaan. salvador de baia en recief en olinda. is nog veel vetter brazilie. ik hoor jullie bij volgende brief veel joleid en tot horens.

• 15 November 2003 - 20:26

Buurvrouw Els:

leuk om jullie eerste verslag te lezen. Toch geen New York dus. Mooie foto's. Brazilie ziet er prachtig uit. Hoe warm is het gemiddeld?
    Veel plezier verder en ik blijf jullie volgen.

• 16 November 2003 - 12:28

Lex:

Fantastisch, blijf scherp en kom maar op met meer mooie foto's en verhalen. Succes en veel plezier, groetjes van Lex, Frank, Pam en Julius.

• 16 November 2003 - 13:09

Mart En Annelies:

ik ben even op de pc van mamma bezig en hoop weer snel iets te horen van jullie.
    blijf genieten!
    jullie vader

• 16 November 2003 - 14:33

Jorsje:

waar ben jij nou ? deel 2 kan door komen!\

• 16 November 2003 - 19:06

Walb:

Jor, Lukkka vraagt hoe het met jullie gaat!

• 17 November 2003 - 06:28

Patisfaction:

Hey globetrottert ;p
    hoe was de meetup in SP? de m-up in rio is aardig druk, 60 floggerz.. Hoelang gaan jullie rondtrekken?
    Have lotso phun!

• 18 November 2003 - 14:33

Jorr:

Hola! Die onzinfilm is Turbulence met Ray Liotta en Lauren Holly en... *spoiler*...het heeft een happy end. Reisze

• 18 November 2003 - 15:44

De Enige Allochtoon In Het Gezelschap:

Meer foto's graag

• 19 November 2003 - 14:15

Annelies:

ja ja vanavond vertrek ik met Martijn naar Kaapstad, het gaat definitief door. De familie zwermt uit. Veel plezier en groeten van ons allemaal.

• 19 November 2003 - 14:49

Frank:

Wat is het volgende reisdoel? Iets met hangmatten? Beetje mat hangend een rivier af dobberen of hem juist avonturierend met de pc boven het hoofd doorwaden, in de andere hand de machete in de aanslag? Het thuisfront wil spanning en sensatie, wel met goede afloop graag. Heb binnenkort een geprek met Sander de Kramer over de Aanschouw als column in de straatkrant. Heb jij nog een slimme, leuke titel? Van de straatkant in de Straatkrant of zo? groetjes en veel genieten samen,
    Frank

• 20 November 2003 - 22:12

Joris en Astrid,
    Vandaag per sms bericht ontvangen dat Mamma en Martijn na een goede vlucht in Kaapstad zijn aan gekomen.
    Kortom het grote genieten, net als jullie,
    gaat ook voor hen beginnen.
    Veel plezier, Mart

• 21 November 2003 - 01:23

Wal:

hee martje zit je nu alleen thuis?