Pet - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jor= - WaarBenJij.nu Pet - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jor= - WaarBenJij.nu

Pet

Door: Astrid & Joris

Blijf op de hoogte en volg Jor=

28 November 2003 | Argentinië, Puerto Iguazú

Omdat Joris zijn voorhoofd voor de 5e keer in ruim 2 weken dreigde te gaan vervellen (de grote hoeveelheden Nivea in diverse samenstellingen mochten niet baten), heeft hij gisteren een pet gekocht met daarop ARGENTINA gestikt en een klein Argentijns vlaggetje. Ondanks het feit dat hem vroeger is wijsgemaakt dat hij geen pettenhoofd heeft, heeft hij deze vandaag de hele dag zonder gêne gedragen. Het lijkt geholpen te hebben; alleen zijn neus is licht verveld tijdens ons bezoek aan de Argentijnse kant van Iguazu. We zijn gisteren deze rivier per bus overgestoken en werden in Argentinië welkom geheten door een bord: ´Las Malvinas son Argentinas´ (vrij vertaald: de Falklandeilanden zijn van ons).
Met de pet op viel Joris niet uit de toon bij de honderden andere toeristen die de enorme watervallen hier in de buurt ook komen bezoeken. Wij hebben ons net als zij vandaag laten verbazen over de hoeveelheid vallend water, die wellicht het beste te omschrijven is met de percentages stroom die worden opgewekt voor de omliggende landen. Paraguay haalt 85% van de benodigde stroom hier even verderop vandaan en Brazilië 25%. En Brazilië is groot!
Het water stort zo hard naar beneden dat het enorme wolken van opspetterende druppeltjes creëert en omdat er op zo´n dag als vandaag verder geen wolk in de lucht hing, zag je waar je ook keek regenbogen. De combinatie van zon en water is natuurlijk verder perfect om alles wat leven kan te laten leven en alles wat kan groeien te laten groeien. Elk willekeurig struikje bleek, als je maar lang genoeg keek, ook vol te zitten met sprinkhanen, mieren, vlinders, vogels, hagedissen en andere beesten waarvan we de namen niet kennen. Die hagedissen waren soms wel 90 cm lang. Maar dat kwam, zo vingen we op uit de toelichting van een gids met een kudde duitsers achter zich aan, doordat de bezoekers van het park ze zoveel voerden. Net op dat moment lokten we er één, voor de foto, met stukjes van een goed belegd stokbrood; onze lunch van vandaag. Die beesten waren zo tam als wat. (zie foto)
Het grote aantal toeristen (met petten) en de oververzorgde paden, boten en treintjes die je van het ene naar het andere viewpoint brengen, laten je zo nu en dan geloven dat je in de Efteling loopt. Zelfs zonder benen en armen is de Garganta del Diablo makkelijk te bereiken.
Door foto´s te maken en erachter te komen dat de oerkracht van die watervallen niet is vast te leggen, wordt de onmetelijke omvang extra benadrukt. En gelukkig verdwijnen de meeste gesprekken van andere toeristen ook in het kabaal van het water. We zijn de hele dag gebleven.

• 29 November 2003 - 01:50

Wij zijn net terug uit Kaapstad. Waar het ook erg mooi is. Groet
    Martijn

• 29 November 2003 - 09:16

Opa, Collega Pet-drager:

Mooi verhaal en foto's. Zijn juist wakker na een telefoongesprek met Annelies, die net thuis was na een luxueuze reis uit Kaapstad. Groeten van Oma en Opa.

• 29 November 2003 - 15:07

Michiel:

Hey Joris, prachtige foto's weer, moet ook maar snel wat tijd vrijmaken voor dat continent!De mediaplaya meetup gister was weer gezellig! Ciao!

• 29 November 2003 - 16:18

Annelies:

wij hebben genoten van onze tiendaagse. Hebben als standby passagiers de tweede keer op de luchthaven wel een plek gekregen en jawel in de superbussiness class, een prachtig eind van een heerlijke reis

• 29 November 2003 - 23:36

Jos Reinhoudt:

Joris/Astrid: we hebben een zoon! Hij heet Fox. Later meer info & foto's.

• 30 November 2003 - 01:15

Walb:

lekker weer!

• 30 November 2003 - 09:32

Oma:

Lieve wereldreizigers,
    Als 8o-jarige Oma zal je het niet verbazen,dat ik elke keer diep onder de indruk ben van jullie reisverslagen op de computer. Wat een leuke reacties . De foto's boeien ons ook. Heel veel liefs van jullie Oma Cis.

• 30 November 2003 - 11:18

Remko:

Jor en As; Super !

• 30 November 2003 - 12:43

Leenx:

De foto's van de watervallen komen heel goed over!

• 30 November 2003 - 13:09

Willem:

Prachtig vastgelegd, die oerkracht.

• 30 November 2003 - 20:51

Rob & Sis:

Wauw! dat ziet er echt super uit... Over 2 weken zitten wij ook op een betere plek: zeilen in Thailand! Geniet ervan!

• 01 December 2003 - 09:21

Barbara Betel:

Ha Jor en As,

Nice Pet?! En top foto's. Enjoy!
    Bar

• 01 December 2003 - 13:40

Den Belg:

Hey Chorieske en Astrieteke,
    mooie foto's. Al in Puerto Iguazu? Geef toe .. mooie watervallen hé? Ik zou zo weer op reis willen vertrekken. Zoals ge zelf gezien hebt, zijn we toch niet naar Rio gekomen. Vanuit Amsterdam zijn we gemakkelijk op de vlucht naar Singapore geraakt en dan via Malaysia tot in Bangkok gereisd. Na al die Zuid-Amerikaanse avonturen, zijn we een nieuwe ervaring rijker. Het was heerlijk, maar kort. Misschien regelen we iets voor aan het eind van jullie reis? Martine en mezelf nemen de laatste twee weken van april onze volgende vakantie. Wie weet, lukt het ons dan wel....

groetjes,

Frankske

P.S. jammer dat jullie geen Business hadden tussen ATL en RIO..

• 01 December 2003 - 21:14

Spap:

Weer een leuk bericht Astrid.hier gaat alles goed groetjes aan Joris en van ons smam.

• 02 December 2003 - 08:52

Marion:

Wauw! COOL en KOEL al die druppels! Jor= pet staat je best! Graag meer close-ups! Kijk al weer uit naar het volgende verhaal!
    Marion

• 02 December 2003 - 16:55

JasW:

diezelfde chinezen zag ik gister in Amsterdam !!

mooie plaatjes trouwens JorB !!

• 02 December 2003 - 21:20

Neef Ad:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken,
    en mogen aanschouwen.Prachtige plaatjes hebben jullie geschoten,en de cultuur van elk land proeven.Lijkt me een gewldige reis.

• 03 December 2003 - 01:31

Wal:

woensdagavond tafelavond gaan jullie wéér missen...

• 03 December 2003 - 21:18

Wal:

jor! het is zover, ik bedien mijn computer met mijn mobiele telefoon!!

• 04 December 2003 - 13:33

Michiel:

Weet niet of jullie nog wat van deze dance party meekrijgen? www.riofesta.com.br/kremlin

• 06 December 2003 - 09:09

Spap:

hoy Astrid enz.
    ik heb net bij kpn het nummer van argentinie opgezocht volgen hen is het
    0800 222 3100 sucses.

• 06 December 2003 - 12:23

Frank:

Die Gargenta heeft van bovanaf wel iets vrouwelijks. Hmm, wat zou Freud daar over te zeggen hebben. Fantastische foto's Joras! De regenboog lijkt wel een koepel of krachtveld om de pracht eronder te beschermen. Staat je overigens goed, die pet joris!

• 06 December 2003 - 14:07

Caron:

het duurde even...maar ook ik heb me dan eindelijk aangemeld; TOP zeg!, mooie foto's, blijf jullie volgen. Tot in Paramaribo! liefs Caron

• 07 December 2003 - 17:52

Walb:

jor! 'we' hebben een prinses!